dinsdag 29 januari 2013

Zwangere Véronique De Kock gaat naakt uit de kleren voor Story

Zwangere Véronique De Kock gaat uit de kleren voor Story

 Véronique De Kock, 35 jaar en 28 weken zwanger, treedt voor Story in de voetsporen van Demi Moore en Claudia Schiffer. Ze poseert weliswaar zedig, maar toch behoorlijk naakt met haar bolle buik op de cover van het blad en dat naar eigen zeggen zonder photoshop. 'Zo ziet een zwangere buik er nu eenmaal uit', klinkt het. En zoals altijd bij Véronique De Kock, met klasse en stijl!

Story toetst naar de waarheid achter zwangerschapsclichés, zoals 'zwangere vrouwen zijn trots op hun lichaam'. 'Nee!' reageert Véronique De Kock, 'Ik ben trots op mijn buik, maar op al de rest niet.

Alles is zo dik en zwanger. Ik kan ook niet meer makkelijk stappen en daardoor waggel ik als een eend'. Al relativeert ze ook: 'Ik ben niet blij met de extra kilo's, maar het is voor een goed doel'.

Waarom ze er dan toch voor gekozen heeft om naakt voor de cover te poseren, vraagt u zich wellicht af. 'Toen ik zwanger was van Sébastien (haar zoontje, red.) wilde ik al zo'n naaktfoto laten maken, maar ik durfde toen niet goed. Nadien had ik er spijt van'. Naar eigen zeggen wilde Véronique ook geen photoshop voor haar foto's: 'Ik ben de kritiek beu. Je kunt weinig goed doen. En dus zeg ik: voilà, dit is het. Zo ben ik. Take it or leave it, zo ziet een zwangere buik er nu eenmaal uit'.

De bevalling is gepland voor april. Het wordt voor De Kock het eerste kindje samen met haar huidige vriend Fabien Gribaudo, met wie ze al een jaar een stel vormt. De Kock heeft wel al een zoontje van zeven, Sébastien, met Frank Slaets.

Véronique De Kock is in 2013 met de fotoshoot evenwel geen pionier. In 1991 sierde de toen zeven maanden zwangere actrice Demi Moore de cover van het Amerikaanse magazine Vanity Fair, met zwangere dikke buik, haar gezwollen borsten ondersteund met 1 arm, zedig de tepels bedekt met de hand. Die trend met dezelfde pose werd later gevolgd door andere bekende vrouwen, onder anderen Jessica Simpson, Danielle Overgaag-Oerlemans, Monica Bellucci en Britney Spears. Ook Story is niet aan zijn proefstuk toe. In 2010 prijkte de zwangere Isabelle A naakt op de voorpagina van het weekblad.

Véronique De Kock poedelnaakt en hoogzwanger op cover
 Véronique De Kock heeft voor een opmerkelijke sexy cover gezorgd, hot. De vrouw poseerde poedelnaakt en hoogzwanger voor het weekblad Story.

Véronique De Kock is 28 weken zwanger en is nog steeds bijzonder fier op haar lichaam. "Voila, zo zie ik eruit. Take it or leave it", vertelt ze in het bewuste weekblad. "Ik ben trots op mijn buik, maar niet op al de rest nu ik zwanger ben. Alles is zo dik en zwanger. Ik vind het maar niks. Ik kan ook niet meer makkelijk stappen en daardoor waggel ik als een eend. Als ik ga zitten, is het met mijn benen open. Mijn benen kruisen als een dame is heel oncomfortabel. Heel elegant is het dus allemaal niet meer. Hoe ik eruit zie is niet zo belangrijk, maar alles zit ongemakkelijk. En dat is niet aangenaam. Het is voor een goed doel he. Alleen jammer dat mijn navel er al uitspringt. Dat vind ik zo raar en gevoelig."

De reden voor haar fotoshoot is simpel: "Toen ik zwanger was van Sébastien wilde ik al zo'n foto laten maken, maar ik durfde toen niet goed. Nadien had ik er spijt van. Ik wilde ook zonder Photoshop op de cover. Ik ben al die kritiek beu. Je kunt weinig goed doen. en dus zeg ik: voila, dit is het. Zo ziet een zwangere buik er nu eenmaal uit."

Véronique De Kock "100% puur" op Story-cover

Véronique De Kock gaat op haar 35e Demi Moore, Claudia Schiffer en Britney Spears achterna. De ex-Miss België prijkt deze week met haar bolle buik op de cover van Story. "100% puur! Zonder Photoshop", klinkt het. "Want zwangere vrouwen zijn trots op hun lichaam", aldus de mama in spe.

Vader van het kindje is Fabien Gribaudo. Véronique De Kock heeft reeds een zoon, Sébastien (7).

Véronique De Kock: “Ze blijven maar over mijn borsten bezig!”

Véronique De Kock mag dan wel inmiddels 35 én zwanger zijn, het imago van stoeipoes raakt ze niet kwijt. En haar borsten, die blijven onderwerp van gesprek.

De P-Magazine wordt vijftien en aangezien Véronique op de cover van het allereerste exemplaar stond, vond men het een goed idee om dit opnieuw te doen.

Desondanks het feit dat ze toen de coverbabe was, voelde ze zich op haar eenentwintigste niet bepaald sexy en dat doet ze nu nog steeds niet. Die babe, dat is fake, zo zegt ze. “In sexy fotoshoots speel ik een rolletje in bikini en badpak, ik hou nu eenmaal van acteren.”

Geacteerd of niet, haar borsten spelen al lang een centrale rol. Dat begon toen ze nog het liefje was van Frank Slaets: ze waren op vakantie in Saint-Tropez. Véronique besloot ginds haar tweeling los te laten maar iemand met een camera had dit toch wel in de gaten zeker! Véronique vond dat niet tof: “Omdat je zoiets niet doet! Hoe grof en brutaal kan je zijn? Iedereen had constant commentaar op mijn grote borsten. Op restaurant, op straat, overal was het van ‘gij met uw plastieken tetten’. En ze blijven maar bezig over mijn borsten hé! Nog altijd beweren er mensen dat ze vals zijn. Terwijl ik met een mammografie in een tv-programma het tegendeel heb bewezen.”

Naakter dan dat zal je haar overigens niet zien: “Ik zal nooit naakt poseren. Ik wil niet dat mijn vader me zo in een boekske ziet. Playboy heeft me al veel geld geboden, maar ik ga niet op het aanbod in.”

Véronique De Kock is nog steeds met recht en reden de moeder aller babes in Vlaanderen. Zelfs hoogzwanger deinst ze er niet voor terug om al haar kleren aan de haak te hangen en te poseren in al haar glorie.

Het weekblad Story pakt deze week uit met een hoogzwangere Véronique De Kock. Poedelnaakt, zedig, ontwapenend. Véronique De Kock heeft toch een speciale plaats aan onze 'vrouwelijk schoon'-muur en wat ons betreft is een naakte Véronique De Kock, een naakte Véronique De Kock. Hoogzwanger of niet. Door in vol ornaat en blote tetten te poseren en ermee op de cover van een magazine te staan, breekt ze uiteraard ook een lans voor alle zwangere vrouwen in Vlaanderen.

De Kruitfabriek op VIER kreeg de primeur om de cover te onthullen. Véronique De Kock zelf mocht de cover van extra commentaar voorzien.

Dat uitgerekend VIER (een zender waarin Sanoma mee participeert) het nieuws van Story (een magazine van Sanoma) mocht brengen, is geen toeval. De cover zelf is overal online verschenen, op social media, internet, twitter en facebook wordt de actie van Véronique De Kock vol lof overal uitgebreid besproken en gewaardeerd.

2 opmerkingen:

  1. Deze pagina ziet er eigenlijk best wel netjes uit moet ik zeggen... Ik denk dat ik me eens terug een beetje ga verdiepen in het webdesign gebeuren. Zo te zien heeft er in ieder geval wel iemand serieus werk van gemaakt. Ben blij dat deze blog het daglicht heeft gezien. Ik durf te stellen dat ik al vele jaren fan ben van Véronique eigenlijk vanaf het moment dat ze met haar snoetje op tv is gekomen... Ik moet toen 13 zijn geweest bij de overburen op Kanaal 2 als ik me niet vergis... Ik wens haar en haar naasten het allerbeste toe ! Dimi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In tegenstelling tot wat ik kwam te zeggen over in de playboy staan vindt ik deze foto best wel kunstzinnig... Je staat er echt wel heel mooi op.
    Je geeft je dan wel ergens bloot maar het is de onschuld zelve en je mag echt fier zijn op jezelf en je toekomstige nieuwe spruit... Je zal net als bij Sebba een goede mama zijn voor je toekomstige kleine wezentje en doe dat goed binnenkort bij de bevalling hé ! Hou je sterk maar dat ben je wel en de Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen